کد خبر: 899674
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
آيت‌الله مكارم بي توجهي به آ‌سيب‌هاي فضاي مجازي را تقبيح كرد

آيت‌الله مكارم با انتقاد از بي‌توجهي مسئولان به آسيب‌هاي فضاي‌ مجازي گفت: رئيس‌جمهور هنوز به شبكه‌هاي اجتماعي خارجي دل بسته و در شوراي عالي فضاي‌ مجازي نقش مثبتي در حل مشكلات ايفا نمي‌كند.
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد پنج‌شنبه در ديدار معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تقدير از فعاليت‌هاي انجام شده در وزارت ارتباطات گفت: بايد خود و مردم را به اين نكته توجه دهيم كه فضاهاي مجازي خارجي به قصد قربت، حمايت بشريت و كمك به مردم دنيا تأسيس نشده است. وي افزود: اين موضوع مانند ساير كارهاي غربي در راستاي حفظ منافع خودشان و دامي براي مردم است تا بتوانند حاكميت خود را بر دنيا تثبيت كنند، غربي‌ها به كشور كره مي‌گويند كه بمب اتم نداشته باشد تا برتري آ‌نها حفظ شود، به ايران مي‌گويند ايران نبايد داراي موشك باشد تا به سلطه گري خود ادامه دهند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينكه تمام فعاليت‌هاي غرب و استكبار براي حفظ برتري بر دنيا است، اظهار داشت: غرب مي‌خواهد كه تمام دنيا برده او باشند، قبلاً استعمار به شكل بدون رتوش بود اما در حال حاضر استعمارهاي فرهنگي و اقتصادي را در دستور كار دارند. وي ادامه داد: بايد ماهيت غرب را بشناسيم و به درستي به مردم بشناسانيم، اگر مي‌خواهيم كه سم پاشي‌هاي دشمن برطرف شود بايد ماهيت دشمن را به خوبي نشان داد، غرب به دنبال استفاده‌هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي خود است و به هيچ وجه به ديگران فكر نمي‌كند.
آيت‌الله مكارم شيرازي با تأكيد بر اينكه ماهيت غرب بايد با مدارك، شواهد و مستندات در جامعه تبيين شود، ابراز داشت: اگر مردم ماهيت غرب را بدانند از آنها متنفر خواهند شد، واقعاً بايد از غرب متنفر بود چون تنها به فكر منافع خود و افساد هستند. وي خواستار دسترسي آسان و ارزان به شبكه‌هاي اجتماعي بومي شد و خاطرنشان كرد: دسترسي به شبكه‌هاي اجتماعي داخلي بايد آسان، ارزان و سريع‌تر باشد، تنها اينكه بگوييم شبكه‌هاي اجتماعي ايراني بايد استفاده شود فايده ندارد، مردم بايد عملاً ببينند كه حضور در اين شبكه‌ها آسان، ارزان و سريع است. وي با انتقاد از بي توجهي برخي مسئولان رده بالاي دولتي به آسيب‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خارجي اضافه كرد: متأسفانه برخي از مسئولان رده بالا هنوز آسيب‌هاي شبكه اجتماعي آلوده خارجي را باور ندارند، آقاي رئيس جمهور هنوز به شبكه‌هاي اجتماعي خارجي دل بسته است، ايشان در شوراي عالي فضاي مجازي نقش مثبتي در زمينه حل مشكلات شبكه‌هاي اجتماعي ايفا نمي‌كند. آيت‌الله مكارم شيرازي تأكيد كرد: بايد با دليل و منطق به ايشان توجه داد كه اصرار بر شبكه‌هاي خارجي با اين وضعيت و عدم توجه به شبكه‌هاي داخلي نوعي بردگي است و در شأن ملت ايران كه داراي تاريخ كهن و عظمت هستند نيست .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار